sobota, 15 grudnia 2018

Będzie to sałatka ŚLEDZIOWA WARSTWOWA . :
Co do niej będzie  potrzebne,to z pewnością jakaś przezroczysta szklana salaterka  ,ale dość wysoka,.rzekłabym  - misa.Ja robię ją w szklanej   przezroczystej kuli ,której przeznaczeniem było,być wazonem.Zaanektowałam ten wazon już na stałe do sałatki warstwowej.
Ponad to : 6 szt. solonych filetów śledziowych 6 jaj na twardo.2 czerwone papryki   
10  szt.ogórków konserwowych  ,3 cebule ,10 szt,wędzonego sera oscypka lub jakiegoś innego białego twardego,3 pęczki szczypioru.
Potrzebne będzie też kilka talerzy,bowiem wszystkie wymienione składniki należy pokroić w kostkę i posiekać szczypior i pokroić filety śledziowe solone,w  poprzeczne paseczki i po rozdrobnieniu każdy ze składników  winien leżeć na swoim talerzu.
Śledzie ogórki ,paprykę i cebulę należy polać olejem [ 1,2 łyżki ] i już można układać warstwy dzieląc zawartość każdego talerza na pół,za wyjątkiem śledzi................no i można już układać warstwy Pierwsza ,to ser ,druga cebula trzecia szczypior,czwarta papryka piata jaja,szósta śledzie ,ale je  kładziemy wszystkie,bo to jest środek sałatki,po czym  układamy na śledziach druga połową jaj,potem   paprykę,szczypior,cebule i ser. chyba wszystkie składniki uwzględniłam, ale co tam,pomyłka dopuszczalna .Taka sałatka winna postać w chłodnym  miejscu co najmniej jedną dobę,by,jak to mówią stare gospodynie wszystkie składniki się "przegryzły". 
I jeszcze moja pewna informacja : Czasem filety śledziowe  są zbyt słone.Radzę spróbować.Gdy tak jest moczę je około 2,3 godzin.
Mojej koleżance tak się podobają te warstwy,że nie posiadając szklanej salaterki  poradziłam jej by serwowała  sałatkę w :
 3  litrowym słoju,maskując jego otwór niezbyt ozdobny kolorową wstążeczką z dwoma kokardkami ,ale co tam,smak się liczy,ach ten smak !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz