piątek, 21 listopada 2014

A TERAZ MÓJ EKSPERYMENT KULINARNY.Zrobiłam próbę generalną dania wigilijnego.Przyszło mi do głowy w czasie pieczenia kruchych ciasteczek z makiem wg przepisu mojej mamy podawanych do makiełek,że gdyby nie dodawać cukru a mak zastąpić orzeszkami ziemnymi solonymi to byłyby świetnym dodatkiem do czerwonego barszczu.Dla przypomnienia podaję ,że ciasto to.............teraz będzie się składało z 4 szklanek mąki, ,8 żółtek,05 kg masła ,4 łyżeczek proszku do pieczenia i to wszystko należy "zarobić"dać do zamrażalnika  na dobę.Potem rozmrożić i wałkować podsypując obficie mąką na niezbyt cienkie placki.Wykrawać obojętnie  jakiego kształtu ciastka i każde "wciskać" w posiekane [dość grubo] orzeszki ziemne  solone.Piec w temp.180-200 st.około 20 ,minut [ale sprawdzić].Ja do pieczenia używam specjalny papier,który rozkładam na blasze,ale jest on uparty i wraca do swego pierwotnego[rulon]kształtu................ale złamałam tę jego tendencje Pomoczony...........jakże jest grzeczny co i Państwu radzę dokonać ,no i polecam próbę generalną z czerwonym czystym barszczem.Czy Rodzina to zaakceptuje na Kolację Wigilijną?????????

a TERAZ IDĘ DALEJ EKSPERYMENTOWAĆ DO KUCHNI,dzis z przekładańcem Włoskim

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz