poniedziałek, 17 listopada 2014

SZARLOTKA Z NIESPODZIANKĄ TYLKO DLA DOROSLYCH.Tak sobie pomyślałam ,że idą Święta Bożego Narodzenia ,najbardziej świąteczne  ze wszystkich świąt,najbardziej rodzinne i że może  przyda się coś takiego.Sama to wymyśliłam i wszyscy obczęstowani sobie chwalili  i smakowało.Ten wynalazek może być zastosowany w cieście własnego pieczenia lub kupnym.Najpierw zastosowałam to na szarlotce a potem na serniku.Zarówno szarlotka jak  i sernik [wiedeński także] należy pokroić na kwadraty Każdy kwadrat jedna porcja.I w takim kwadracie robimy dziurkę czymś mniejszym jak szklanka ,a większym jak kieliszek .Może być mała szklaneczka zwana" literatką".Wciskamy ją otworem w ciasto na głębokość około  2 cm i podnosimy.Przeważnie wycięte ciasto w kształcie kółka pozostaje w szklaneczce,ale jeżeli nie łatwo można wyjąć łyżeczką.Chodzi o uzyskanie okrągłego otworu w cieście I w ten otwór wlewamy Adwokata lub Ajerkoniaku  i zakrywamy bitą śmietaną Jest gotowa w metalowych pojemnikach.Lub jeżeli nie gustujemy w śmietanie [a szkoda bo elegancko wygląda] możemy otwór "zamaskować " łyżeczką dobrej konfitury.Oczywiście robimy to ,tuż przed podaniem.I jeszcze  przypominam ,że ja wykorzystałam ,szarlotkę i sernik,ale może mogą to być jakieś inne ciasta?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz