sobota, 22 listopada 2014

Witam Działkowców.Warunki pogodowe przebiegają bardzo prawidłowo.Bowiem drzewa i krzewy wchodzą właśnie w stan spoczynku względnego ,a gdzieś około połowy grudnia [tak się spodziewam]wejdą w stan spoczynku bezwzględnego co oznacza że będą "spały " mocnym snem zimowym,po czym od końca stycznia zaczną sie budzić ,przechodząc ponownie w stan spoczynku względnego [czuwania].Myślę, że ci którzy  mieli jakieś zagonki do przekopania już to zrobili.Pozostawiona tzw.ostra skiba ,jest dla gleby bardzo wskazana.W tym momencie przypomina mi się takie zdarzenie:Odwiedzałam działkę na początku grudnia,bo w piwnicy w piasku przechowywałam tzw włoszczyznę [to sie wtedy opłacało].Oczywiście była to marchew i pietruszka i seler i por,które urosły na działce.Ale zauważyłam,że u sąsiada  .....widno bo oświetla działkę lampa stojąca,pomyślałam że coś zgubił,i szuka,ale szuka w śniegu?Lampa co jakiś czas zmieniała miejsce postoju.Zaintrygowało mnie to,poszłam zatem sprawdzić.Okazało się,że sąsiad działkę przekopuje,bo tego wcześniej nie zrobił i jego działka w części była czarna ,a w części biała [to ta do przekopania]."a co w grudniu wcześnie robi się ciemno" tłumaczył  .Oj robi sie wcześnie ciemno,czy wzięli to Państwo pod uwagę? Ja jak większość ludzi nie lubię ciemności,wszak czuje się dzieckiem słońca.W latach bardzo słusznie minionych byłam na wycieczce do .............jeszcze wówczas ZSRR i jeszcze wówczas w Leningradzie.Był koniec czerwca.Nocy nie było praktycznie wcale.Około 2 ej  nad ranem zrobiło się tak jakby miało sie na burze ale już o 3 ej widno.Szkoda było tego nie zobaczyć ,wić sporą grupą z szampanami[były tam znacznie tańsze] na ławkach ,na skwerze podziwialiśmy to zjawisko ale zmęczenie i szampan zrobił swoje,że zasnęliśmy aż tu nagle zimny prysznic tak gdzieś około 5 ej nad ranem,gdzie tam nad ranem,było całkiem widno.....................A to przejeżdżała  polewaczka.........takie to czyściochy te Ruskie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz