środa, 25 marca 2015

Baby Wielkanocne...............Wybrałam dwa przepisy z mojej książki kucharskiej ,co ma ponad sto lat.Pierwszy - jako ciekawostkę,drugi do ewentualnego wykonania.

Babka migdałowa.
20 żółtek i pół kg cukru utrzeć w donicy do białości,wsypać ćwierć kg maki kartoflanej i mieszać cale pół godziny.Następnie wcisnąć sok z dwu cytryn,dodać 6 dkg gorzkich i 10 dkg słodkich  migdałów,oparzonych,utartych na masę i znów mieszać przez pół godziny.W końcu - ubić pianę z 10 białek wymieszać ,prędko i wlać do formy.Dać do pieca na dobre pół godziny.

No -  nie wiem czy  znajdzie się ktoś chętny by wykonać  tę babę.Ale tę ,myślę,że można.

Wiedeńska babka.
15 dkg masła utrzeć,dodać 15 dkg cukru,4 ubite jaja,trochę cytrynowej skórki,30 dkg mąki kartoflanej około jednej ósmej litra mleka a na koniec  ,pół proszku Oetkera.Wymieszać masę i dać do blaszki wysmarowanej masłem i posypanej tartą  bułką i cienko krajanymi migdałami Piec w bardzo gorącym piecu.Ze względu na taniość i wyborny smak babka ta należy do ulubionych pieczyw wiedeńskich.

To tyle wybrałam na dziś z zamierzchłej przeszłości tj starej książki.Przepisy przytoczyłam w oryginale,zatem wszelkie  uwagi proszę  nie kierować do mnie.

No tak! my tu sobie gadu,gadu ,a tam działki czekają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz