piątek, 5 czerwca 2015

Może ja czasem się powtarzam za co przepraszam,ale niejednokrotnie jest mi to potrzebne do powiązania tematu.Zatem cd.kapustnych.Wspominałam niejednokrotnie,że poza ogromnym bogactwem w witaminy i mikroelementy te warzywa maja LECZĄCE składniki takie jak sulforafan i też innulinę,która to jest prebiotykiem dobrym na wszystko.Dobrym na pracę jelit,dobrym na obniżanie cholesterolu,i ..........................dobrym na odchudzanie.Ewentualnie,proszę sprawdzić.A solforafan poza wszystkim zabija komórki rakowe w organizmie człowieka .I co jest wprost rewelacyjne oba składniki nie giną w czasie obróbki cieplnej jak np witaminy.A moja rada dotycząca brokułów.Najsmaczniejsze i nie pozostawiające zapachu w domu są prosto z patelni.Male kawałki wrzucone na gorący tłuszcz [niewielka ilość ] na 7, 8 minut,to coś bardzo smacznego .I jeszcze brokuł może być podany na zimno połączony z papryką surową pokrojoną w kostkę i posoloną i posłodzoną nieco z dodatkiem oliwy ,lub oleju i octu balsamicznego.Ale to w przypadku gotowanego na parze,[bo to też jest sposób].Gdy smażony oleju nie dodaje się.A kalarepka? ..............o to ulubione danie mojego psa i moje,podawane po prostu w plasterkach.Plasterek za plasterkiem.Kalarepka jest bardzo,ale to bardzo bogata w innulinę.Można jej użyć do sporządzenia takiego dania...........DWA W JEDNYM.Obrać kilka kalarepek ugotować w całości około 20 minut w osolonej wodzie.Ostudzić,wydrążyć środki.Nałożyć farsz jak na mielone kotlety.Podawałam to wcześniej,a dziś dodam,że takie z farszem mięsnym są smaczne zapieczone w piekarniku,lub prodiżu,ale też z serem pleśniowym w wydrążonym otworze..........................mniam ,mniam.Także kalarepka  jest wyśmienitym bo neutralnym dodatkiem do wszystkich surówek.Pasuje do marchewki,do selera,do szczypioru do jabłka ,a także co może wydawać się dziwne do gruszki i to w proporcjach pół na opół.No i w tym miejscu niestety muszę przerwać kontakt z Państwem ,i pozostawić na jutro część tematu KAPUSTNE.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz