piątek, 5 czerwca 2015

Wczoraj ,polecałam uprawę  kapustnych jesienią .Jest jeszcze termin wczesnowiosenny,ale on jest zdecydowanie bardziej ryzykowny .A czemu?A temu,że zbyt szybko może zrobić się ciepło ,na co kapustne reagują zdecydowanie negatywnie.Nie wiążą główek nie  zakwitają kalafiory i brokuły itp.No dobrze,zapytacie? to jak to się udaje plantatorom.Udaje się im poprzez  "stosowanie uprawy szybkościowej"............tak bym to zwała.Codziennie rośliny dostają wodę wraz z nawozem i przez to rosną tak szybko,że zdąża urosnąć przed upałami i suszą,które to jak wspomniałam są dla  nich zabójcze.A jesienią? A jesienią z każdym dniem jest coraz lepiej coraz chłodniej,coraz wilgotniej ..............i o to chodzi.Ale co zrobić z tym co urosło?Krótko nazywając ............skonsumować.Ale jak?Danie bowiem może być smaczne,a może nie.To z reszta sprawa indywidualna .Np.Anglicy lubią kalafiora i fasolkę ze słodkim sosem ze śmietany i soku cytrynowego.Jednak nie mogę powiedzieć,że to sprawdziłam.Dowiedziałam się zupełnie przypadkiem od kelnerki w Paryżu.Chciałam sprawdzić jak smakuje pudding ,no i sprawdziłam,że jest to kawałek ciasta polany rzadkim budyniem.Gdy stwierdziłam,że mi to nie smakuje kelnerka bardzo się ucieszyła................i odparła............"bo to angielski przysmak nie francuski " co mnie przyznam szczerze było obojętne,ale wówczas właśnie dowiedziałam się o tym sposobie jedzenia kalafiora ze słodkim sosem.A ja proponuje kalafiora tek:albo z bułką i masłem,albo surowego posiekanego,lub utartego na tarce z dodatkiem cebuli i marchewki,też utartych i obowiązkowo z chrzanem,śmietaną,lub jogurtem,lub z chrzanem  i majonezem.............pychota,ale dla tych co nie liczą kalorii.A moja koleżanka ,która coś chyba ma z Angielki i wszystkie surówki  u  niej musza być słodkie dodaje rodzynki i pokrojone w paski morele.Przyznam..............nie jest to złe.A ja jeszcze bardzo lubię jak kalafiora gotowanego trochę zostanie,dodać go do jajecznicy,luk zrobić dziurki w kromce chleba,usmażyć po jednej stronie ten chleb ,a po przewróceniu włożyć w wydrążone kromki resztki kalafiora.Zatem kalafior warzywo uniwersalne.

I już już ciąg dalszy o brokułach i kalarepce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz