czwartek, 5 listopada 2015

Kapusta kiszona podawana na dwa sposoby.Pierwszy sposób,to po prostu kapusta z grochem okraszona pysznym zielonym olejem,tłoczonym na zimno.Danie Polakom znane.Ja je zmodyfikowałam i już nie dodaję do ugotowanej kapusty [1 kg.] 40 dkg ugotowanego grochu,tylko 4 "  zupy grochowej tej bez grzanek,choć ja lubię też z grzankami.To danie robi się samo.Sama gotuje kapusta i cała praca to tylko wymieszanie z dodatkiem i jakąś okrasą.Nabiera lepszego smaku po dodaniu majeranku [1 łyżka ].

Drugi sposób przyrządzenia  kapusty postnej to dodanie do niej suszonych grzybów oddzielnie ugotowanych i zagęszczonych mąką i oczywiście ,okrasa z oleju.A ja zmodyfikowałam to tak:Do 1 kg kapusty dodaję 1 kg. usmażonych i doprowadzonych do zrumienienia [trochę to musi potrwać] pieczarek,na koniec 1 łyżka mąki sól i świeżo mielony pieprz ,do smaku i to wszystko dodaję do kapusty i  łącze................pycha.

Sycące a nie mięso.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz