poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Dobrze,że choć na krótka,ale mi się udało jeszcze dziś ,bo zmuszona jestem obronić swoje stanowisko.A mianowicie - zarzucono mi,że groch i bob i fasolę to się sadzi,bo jak siać takie duże ziarna.?A jest tak : Bez względu na wielkość nasion ,jak sama nazwa skazuje: nasiona się sieje.Co zatem się sadzi? Sadzi się rośliny.Ot - choćby teraz rozsadę salaty masłowej.Już można ją spotkać w sprzedaży  na rynku ,lub u hodowców posiadających szklarnie.Te małe  3,4 listkowe roślinki się sadzi,właśnie.Ale skoro już podałam ten przykład  ,to jeszcze raz  przypomnę O TEJ PORZE TYLKO TYP MASŁOWA.Tylko taka posiada cechy genetyczne nie przeszkadzające jej w rośnięciu jak jest chłodno.A wprost przeciwnie ,lubi chłód i krótki dzień..Gdy np. w czerwcu dzień się wydłuża i temperatura podnosi   reaguje nieprawidłowym wzrostem.Nie wiąże główek ,tylko zakwita co łatwo poznać bo pęd kwiatowy jest dość wysoki. Tylko proszę mnie nie pytać "a gdzie ja ją posadzę",bo mam na to odpowiedź ,a np. na samym  brzegu jakiegoś zagonu na którym będą rosły ,choćby w   niedalekiej przyszłości ogórki,czy pomidory,czy fasola.Mam wymieniać dalej?????????? Można także posadzić ją w tunelu foliowym ,w szklarni a nawet 2,3 czy 4 sztuki w jakimś pojemniku z dobrą ziemią.Ma krótki okres wegetacji ,bo to jest właśnie cecha sałaty,typ ,masłowa zatem ani zagonka,ani szklarni,ani pojemnika zbyt długo zajmować nie będzie.Czego nie można powiedzieć o typie sałaty : krucha,letnia lub lodowa,ale te typy to już można siać samemu i raczej nie teraz.Dopiero w maju.I jeszcze takie wytłumaczenie : w ramach  jednego typu występuje wiele odmian.Zatem informacje winny być dwie: 1,typ,2 odmiana np MASŁOWA,KRÓLOWA MAJOWYCH,  Proszę też wziąć pod uwagę przy sadzeniu,że sałatę lubimy nie tylko my,także ślimaki i slimakol się przyda ,oj przyda.

No - tak a miałam się tylko wytłumaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz