sobota, 23 kwietnia 2016

W tej chwili - patrząc na sad widzimy pięknie kwitnące drzewa .Przepiękny to widok.Podobno jeszcze są takie dwa nieporównywalnie piękne widoki to :konie w galopie i statek pod żaglami.Drzewa kwitną,a tu zrobiło się  zimno."A nie mówiłam,nie mówiłam"a raczej nie pisałam ? jakieś dwa tygodnie temu,że może tak być.Ale wiecie co?.Miałam nadzieję,że się mylę,że tak nie będzie.Dziś wcale się nie cieszę,że miałam rację.Co te chłody mogą spowodować?W centralnej części kraju chyba nic groźnego.Najgorsze byłoby to ,gdyby przy gruncie spadki temperatury były około -4,-5 stopni,bo wówczas w koronach drzew też byłoby poniżej 0 stopni.Nie tyle jednak jak przy gruncie.Zimne powietrze jest cięższe od ciepłego i dla tego "spada "jak najniżej.Z tej przyczyny plantatorzy ,sadownicy nie zakładają sadów w  nieckach i zgłębieniach terenów,bo całe zimno z okolicy wyżej położonej  znalazłoby się właśnie tam.Ja jestem dobrej myśli bo obserwuję temperaturę w nocy i po tych obserwacjach   stwierdzam.................na razie mrozu w okolicach Łodzi nie było.A że księżyc już jest po pełni ,to tylko może być lepiej , nie gorzej.To może spowodować zwyżkę temperatury.A skoro już o kwitnieniu,to przewiduję grzybowy rok bo bardzo   intensywnie kwitną grusze,a to jakoś tak zawsze "chodzi w parze".Dużo gruszek,dużo grzybów.

No i znowu nie napisałam tego co planowałam,a planowałam....................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz