sobota, 12 listopada 2016

W grudniu ,gdy gleba nie jest zamarznięta  można siać marchew i pietruszkę.Ci ,którzy te warzywa korzeniowe uprawiają wiedzą,że bardzo długo czeka się na ich wykiełkowania.Czasem ,kilka tygodni,bowiem te nasiona potrzebują długiego okresu ,najpierw na spęcznienie ,a potem na wykiełkowanie.Siejąc w grudniu ,wiosną już  nie musimy czekać na spęcznienie .To bowiem  zimą  nastąpiło .Jakże często to robiłam.Owszem - plon był większy  i znacznie wcześniejszy.Ale dopiero po jakimś czasie przypomniałam sobie,że  taki sposób uprawy zalecany ,ale na glebach lekkich.Taką ja  nie dysponowałam.Zatem odstąpiłam  od tego sposobu uprawy.Niepocieszony  był mój sąsiad Stefan  bo nie spotykaliśmy się w grudniu.Raz nawet  było tak,że siewy wypadły dopiero 30 grudnia.Tak jakoś gleba po świętach  rozmarzła.Pomyślałam,że koniec roku warto uczcić szampanem .Samochód został w domu  a ja z butelką : tramwajkiem na działkę,tarmwajkiem. Niestety ,sąsiadowi to samo przyszło do głowy.Zatem było nas dwoje i butelki dwie.Dziś napisze tylko tyle..................dobrze ,że najpierw posialiśmy marchew i pietruszkę.
Wiosną wisiały na naszych iglakach puste butelki po szampanie .Sąsiedzi skomentowali to tak :"wypili sami i wam nic nie zostawili ".Ech - to były czasy !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz