poniedziałek, 25 maja 2015

Porad praktycznych kilka.

Nigdy nie zostawiaj listkowej sałaty w wodzie.Bowiem straci i wygląd i witaminy.

Już kiedyś o tym pisałam ,zatem tylko przypominam:Żadnych warzyw liściowych nie należy przechowywać szczelnie zapakowanych,bo tracą wiele ,a zyskują szkodliwe azotyny.Najlepiej  głąb sałaty naciąć na krzyż i włożyć do talerz z niewielka ilością  wody.

Bardzo zwiędnięte liście sałaty,uzyskają jędrność jeżeli do wody w której je myjesz wsypiesz łyżeczkę cukru,albo zanurzysz  ja na 10 min.w wodzie z sokiem cytrynowym.Kwas cytrynowy ujędrnia zwiotczałe liście.

Tzw, mizeria z zielonych ogórków,będzie bardziej krucha jeżeli posolisz ja tuz przed podaniem ,bo inaczej "puści" za dużo soku i rozmięknie.
Aby mizeria była  łatwiej strawna należy obrane ze skórki ogórki ,sparzyć wrzątkiem i natychmiast zanurzyć w zimnej wodzie i dopiero po tym kroić.Można też do  niej dodać małą łyżeczkę musztardy.Dzięki temu unikniesz wzdęcia i nie będzie ci się odbijało............... podobno.Tego nie sprawdzałam,bo nie mam wzdęć i nie odbija mi się,zaden,pod żadną postacią ogórek.

 Nie wylewaj wody po marynowanych ogórkach.Użyj jej do zaprawiania ,różnych surówek i sałatek,a nawet do gotowanej słodkiej kapusty..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz