wtorek, 21 lipca 2015

A co tam słychać na działkach?Ogromny gwar..............bo słychać jak wszystko rośnie jak trzeszczą skórki,bo powiększają swoja objętość  owoce .To teraz przyrastają najintensywniej jabłka gruszki i wczesne śliwki.Dobrze,że dostały wody,bo maja z czego budować plon.A warzywnicy? ......................a warzywnicy działkowi przygotowują zagonki pod uprawę warzyw poplonowych,takich jak rzodkiewka  [no nie wiem?]sałata,ale typ masłowa  [ oj to ,to, to ] i szpinak [o to jeszcze bardziej to,to,to ].Przygotowanie będzie polegało na przekopaniu zagonków ,nie koniecznie połączonym z jakimkolwiek nawożeniem,albowiem warzywa poplonowe,tak samo z reszta jak przedplonowe,maja bardzo krótki okres wegetacji i to co zakopiemy w celach nawozowych,nie zdąży być przez nie "skonsumowane",.......................ale,ale,mam inna propozycję.Przyjmując,że" zwolniły się" jakieś trzy zagony ,bo właśnie już "zakończył żywot" :słodki cukrowy groszek i sałata lodowa i może stare truskawki  itp.To na te miejsca  przeznaczamy jedno małe opakowanie sproszkowanego obornika i po przekopaniu  i zagrabieniu,,jakimś narzędziem na zagonku tworzymy rowki ,w które wsypujemy niewielkie ilości  obornika na który mój sąsiad Stefan mówi "Złota,by wsypał trzy razy tyle,a by nie zadziałało ,tak jak te niewielkie ilości obornika."I to już możemy zrobić teraz.Przy okazji tym obornikiem wyznaczymy rzędy  na zagonku w które potem będziemy siaś.A siać? a siać możemy już teraz, lub też  za dwa tygodnie.A potem,potem trzeba pamiętać,ze warzywa poplonowe potrzebują wody..............bardzo dużo wody,szczególnie w początkowym okresie wzrostu.I proszę się nie martwić,jak kiedyś mój sąsiad Stefan,podlewający pod moje dyktando "ale tu już się zrobiło błoto"...................".nie szkodzi"............odparłam.A przy zbiorze warzyw stwierdził "a ja myślałem,że w takiej mokrej ziemi dobrze rośnie tylko ryż".Zahaczyłam dziś  o ten temat,temat warzyw poplonowych.Namawiam do ich uprawy przy zastosowaniu polecanego punktowego nawożenia obornikiem.Koszt niewielki ,a rezultat ogromny.W następnych spotkaniach cd mojego namawiania i informowania ,co ,kiedy i jak?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz