sobota, 10 grudnia 2016

Zmodyfikowana przeze mnie SAŁATKA NIEMIECKA.
Gdy byłam dzieckiem mam ja robiła właśnie na czas postów .
Składała się z ziemniaków cebuli śledzi  i  tłoczonego na zimno oleju.By była smaczniejsza i bardziej wytworna ja robię ją tak : gotuje 6, 7, średnich ziemniaków w łupinkach,studzę,obieram  z łupinek i kroję w kostkę.Dodaję dwie średnia cebule ,także pokrojone w kostkę i do tego 1 małą puszkę  [  [Anszuła] obojętne czy pod postacią filecików czy koreczków.Miażdżę je widelcem i mieszam z ziemniakami i cebulą .Dodaje 4 ,5 łyżek dobrego oleju smakowego, o smaku np. czosnkowym.Amatorom czosnku polecam też dodanie 2,3 ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę.I jak w każdym innym przypadku cebulę po rozdrobnieniu na kilka minut posypuję 
 1  łyżeczką cukru.To zupełnie zmienia jej ostry smak.
Ale Uwaga ! - ta sałatka bardzo wzmaga apetyt i jeszcze to................. Jest wyśmienitą przystawką  ,a czysta ,zimna wódka pasuje do niej jak żaden inny alkohol.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz