niedziela, 21 stycznia 2018

KARTOFLE DUSZONE Z GRZYBKAMI LUB PIECZARKAMI.autorstwa pani Marii Ochrowicz - Monatowej.
Przytaczam w oryginale:
Udusić kilkanaście poszatkowanych pieczarek lub prawdziwych grzybków z masłem i cebulką.
Osobno pokrajać w talarki litr obranych kartofli i oblanżerować   je we wrzącej osolonej wodzie; odcedziwszy wymieszać je  z uduszonemi  grzybkami lub pieczarkami,dodać ćwierć litra kwaśnej śmietany,ułożyć w rondlu skropić rozpuszczonem masłem i wstawić na ruszcie  na godzinę do pieca.Wyborna i elegancka potrawa np. na post.

To - tyle.Jak zaznaczyłam ,podaję przepis w oryginale,zatem to nie błędy w pisowni.Tak wówczas pisano i mówiono np,uduszonemi,nie uduszonymi itp.Blanżerowanie - słowo wyszło z użycia oznacza krótkie obgotowanie. Wypróbowałam ten przepis z tym,że po porostu wstawiłam do piekarnika ,nie na ruszt i nie na tak długo.Bo uważam - że do odważnych świat należy,Jesteście odważni ,Drodzy Moi Czytelnicy ? A co do smaku tej potrawy...................jest wyśmienita doprawiona solą i pieprzem.Ma też tę zaletę,że można ją odgrzać dnia następnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz