poniedziałek, 22 stycznia 2018

Może zatem coś takiego ?............JAJA NA GRZANKACH .
Pokrajać grzaneczki z bułki z wgłębianiami w środku ..Obsmażyć je na maśle obsypać parmezanem i wpuścić w każdą  po jednem jajku,opieprzyć,posolić i wstawić do pieca na 5 minut,uważając aby się tylko białko ścięło.Zamiast parmezanem można obsypać  grzanki siekanym szczypiorkiem.

Po - modyfikacji ,ja zrobiłam to tak :
Kupiłam krojoną angielkę . Wyjęłam środki ,ale pozostawiłam cześć  przy skorce,bo niby do czego miałby się przykleić ser ? A jakby miał się przykleić ? W tym celu aby miał rozbiłam i rozmąciłam jedno jajo.Maczałam w nim plasterki angielki po jednej i po drugiej stronie,maczałam w serze ,też po obu stronach i kładłam na rozgrzane masło .Po przyrumienieniu przekładałam  na druga stronę i wbijałam w środek  ostrożnie jajo,posoliłam,popieprzyłam.Zmniejszałam znacznie dopływ ciepła i obserwowałam.Jak się białko ścięło ,wykładałam grzanki na ogrzany półmisek.Opinia osób ,które to konsumowały ......................"ależ to wyśmienite i elegancie".Eleganckie może być śniadanie,a może być przystawka do obiadu.Jak przystawka to do tego zielona sałata z oliwą cytryną ,solą i cukrem.
Aha ! - należy liczyć po dwie grzanki na osobę.Ja policzyłam więcej myśląc,że na zimno też można to zjeść,ale okazało się,że nie można  bo wszystkie porcję zjedzono na ciepło.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz