wtorek, 9 czerwca 2015

Strączkowe,to warzywa bardzo,ale,to bardzo mało wymagające.We wcześniejszych postach opisywałam  tę grupę dokładnie ,wiec może tytułem przypomnienia:Pomimo,że jedna grupa,bardzo różnią się  terminem siewu groszek,bób i fasola.Najlepiej obrazują to przysłowia mówiące,że  "kto sieje groch w marcu zbiera w garncu ,a kto w maju ,ten w jaju",a "bob nie posiany do św.Marka,nie pójdzie już do garnka."By się nie powtarzać,przypomnę dziś,że do polowy lipca można wysiewać fasolę szparagową.I tu przypominam sobie taki fakt:Zmartwiony słabą glebą działkowicz powiedział.............."tam nic nie urośnie"..............poradziłam mu na początek właśnie fasolę szparagową niską.Po czym jesienią usłyszałam od tego działkowicza :"wysokość plonu fasoli mnie zaskoczyła".A teraz...?............teraz uprawia o wiele więcej warzyw zmieniając dla niektórych punktowo glebę jak choćby pod ogórki czy pomidory.Aha  !pomidory.Sięgnęłam do stuletniej ,nie ,starszej, książki kucharskiej ,pani Marii Monatowej.Jak wówczas przyrządzano  pomidory?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz