niedziela, 26 lipca 2015

Dziś proponuję zająć się rabatą rekreacyjno- ozdobną.Często są to dwie ,prowadzące wzdłuż  działki ,a czasem  np, przed domkiem.Tam o tej porze są rośliny które już przestały być  ozdobą ,bowiem przekwitły, a są takie które dopiero kwitnąć będą  i jeszcze takie co to kwitną i kwitną ,aż do jesieni,ot choćby róże.Im to właśnie należy się jeszcze pewna dawka nawozu............no chyba że nawozicie Państwo systematycznie przy każdym podlewaniu dodając do wody ,do konewki porcję nawozu płynnego ,najlepszego dla roślin ozdobnych,bo bardzo łatwo i bardzo szybko przyswajalnego.Jest ich duży wybór i bardzo łatwy w użyciu,bo przeważnie jest to  1 zakrętka od butelki w której jest płynny skoncentrowany nawóz.Po wlaniu do konewki należy patykiem go wymieszać z wodą.Nie należy na rabacie kwiatowej pozostawiać przekwitłych roślin,nie należy dopuszczać do zawiązywania nasion bo to osłabia rośliny macierzyste,szczególnie gdy są to byliny.Ale to nie wszystko na dziś.Proponuje rozsadzić [posadzić ponownie] kosaćce zwane też irysami.Przełom lipca i sierpnia to stosowny czas na te pracę.I należy ją pow tarzać co trzy lata ,albowiem dość szybko się starzeją a z czasem nawet zupełnie giną,że nie wspomnę o kwitnieniu.Niejednokrotnie słyszałam od osób z mojego ogrodu działkowego,zatrzymujących się przed moimi kwitnącymi kosaćcami ,takie stwierdzenie............." o ja kiedyś też takie miałam".................no właśnie kiedyś...............ale ich nie przesadzałam,nie odmładzałam i pierwsze co zrobiły ,to przestały kwitnąć........................BO KOCHANI !!!!!!!!,ROŚLINY TO NIE MEBLE,KTÓRE RAZ POSTAWIONE W PEWNYM MIEJSCU STOJĄ SOBIE I STOJĄ I STOJĄ I...........

Zatem co? odmładzamy  nasze kosaćce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz