czwartek, 15 marca 2018

Jeżeli zapytacie miłośników kwiatów i miłośników krzewów ozdobnych co jest najpiękniejsze,to odpowiedzą Wam,że   zdecydowanym faworytem jest : MIGDAŁEK,tylko , MIGDAŁEK.
A to za przyczyną  wyjątkowego wdzięku jego kwiatów podobnych do różyczek i to pełnych różyczek o landrynkowej różowej barwie.Mój sąsiad Stefan mówił :............"Toż to jest tak urokliwe jak lalka Barbi - przesłodkie."Kwiaty osadzone są gęsto na rózgowatego kształtu pędach.Prezentują się prześlicznie zarówno w ogrodzie jak i wazonie.Migdałek kwitnie pod koniec kwietnia i na początku maja.U mnie w domu zakwitał przeważnie w Święto Wielkiejnocy bowiem na 10 dni przed, ścinałam pędy  z pączkami i wstawiałam do wazonu.
Uważam,że prawdziwy urok kryje się w pokroju krzewu i jego wygiętych pędach,choć spotkać można także formy pienne ,tj. szczepione na pniu,ale ja zwolenniczka takich form jakoś przy Migdałku wolę krzew o tradycyjnym pokroju.
A jakie ma ta roślina wymagania ? Otóż - jeżeli ma być tak piękny jak go opisałam,to winien mieć miejsce na działce zaciszne i słoneczne ,żyzną i wilgotną glebę.Na zimę należy usypać przy krzewie kopczyk tak jak to się robi przy krzewach róż.Przycinanie jak u krzewów II grupy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz