niedziela, 11 marca 2018

Myślałam,myślałam   i wymyśliłam.Ponieważ na swoim osiedlu uchodzę za osobę warzywo- żerną to niejednokrotnie "sprzedaje swoje pomysły " sąsiadom.Z tego pomysłu na surówkę są  bardzo zadowoleni  .To jest smaczne, ale gdzie tam,to jest pyszne - tak mówią.Składniki surówki są tylko dwa.Kapusta pekińska i zielone  ogórki.Ale,ale ,ogórki ,najlepiej 2 sztuki umyć ,poszatkować na plasterki dodać 3,4 ząbki ,  czosnku przeciśniętego przez praskę i 2 łyżki drobno pokrojonego zielonego koperku ,dodać łyżeczkę soli,wymieszać i włożyć do jakiegoś naczynia na 3,4 dni,przykryć talerzykiem i obciążyć.Postawić w ciepłym miejscu by lekko,bardzo lekko ukisły.Dla pewności ja dodaję 1  łyżkę  ,surowego barszczu.A po tym czasie poszatkować pół główki kapusty pekińskiej,nie solić ,dodać 1 łyżkę cukru ,podkiszone ogórki ,bez wody i dodać 2,3, łyżki oleju lub oliwy.To jest pyszne,a potem mam pytanie "Ciociu ,kiedy będziesz robić tę surówkę - no wiesz ?"
Oczywiście - po wykonaniu należy spróbować,a może jednak trzeba dosolić,a może dosłodzić,a może dodać oliwy,albo oleju.Najlepszy jest olej smakowy czosnkowy.
Tylko proszę się nie pobić kto ma wypić sok pozostały po ogórkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz