środa, 19 sierpnia 2015

Proponuję klasyczną marmoladę.
==========================
Taką robiła moja babka,moja matka i robię także i ja ,bo przetwarzanie owoców i warzyw to mój sposób na życie.Potrzebne będzie 1 kg .jabłek,1 kg gruszek,1 kg śliwek i  0.5 kg cukru.Owoce naturalnie  ,należy umyć wypestkować ,jabłka i gruszki obrać ze skórki,pozbawić gniazd nasiennych i  tak przygotowane zmielić w maszynce do mięsa.,bo w klasycznej marmoladzie nie może być żadnych kawałków owoców.Jakby powiedziała moja babka ,"winna mieć glazurę".Dodać cukier i smażyć ,mieszając   .By się ta praca nie znudziła należy ją rozłożyć na  trzy dni.Codziennie po trochu odparowywać,do uzyskania prawidłowej konsystencji.Im gęściejsza ,tym klasyczniejsza.Jak jeszcze gorąca składamy ją do słoików  ustawiając jak zwykle do góry dnem..............by chwyciło.Tu bardziej przydatne będą mniejsze słoiki,bo proponuję ją wykorzystać do pieczywa.A jakże smaczne są dwa herbatniki połączone marmoladą ,tuż przed podaniem.................niby nic,a pyszne.Moja babka ani matka słoików niestety nie miały i taką marmoladę w kamiennym garnku zapiekały w piekarniku i wtedy na wierzchu powstawała glazura.

Ale się zajabłkowałam,ale to tylko świadczy o tym jaki to uniwersalny owoc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz