niedziela, 12 lipca 2015

No to  -  zgodnie z planem..........DRZEWA WIŚNI.I tu muszę stwierdzić,że najtrudniej być prorokiem we własnym kraju i jak się ma do tego psa ,z którym należy wyjść na spacer ,i spotyka działkowców czytających mojego bloga..............to pytań jest bardzo dużo np,takie:dla czego na wiśni  są owoce ,tylko na końcach pędów.O ! wiem,tylko na końcach często bardzo długich pędów.A jak pisałam o" strzyżeniu  fryzjerskim" wiśni?................to co?,to się nie czytało.A teraz widać efekty.A jak pisałam o tym,że brzoskwinie i nektaryny prześwietla się w czasie kwitnienie,to co?,to też się nie czytało?A może myślało się,że to takie moje widzi mi się.Nie Kochani,stanowczo,nie.Bo jak nie będzie strzyżenia fryzjerskiego wiśni ,to będą owocowały tylko na końcach długich pędów.Dokładnie o tym z moment.A jak w innym terminie będą prześwietlane brzoskwinie i nektaryny,to w drzewkach tych w tym innym czasie nie ma silnej "samoobrony" przed chorobami,a szczególnie chorobami kory jak np gumozowanie,przypominające wycieki żywicy,prowadzące niestety do raka bakteryjnego kory i przedwczesnej śmierci drzewka.Tak,tak,to wszystko jest ważne,bo to nie stolik ,któremu mogę skrócić nogi dziś czy za pół roku.Jemu to obojętne,organizmom żywym ...............NIE.Ale wracając do wiśni,aż zajrzałam do moich bardzo starych notatek,by przytoczyć to co moim zdaniem jest ważne.I tak np."Pędy silnie rosnące u  wiśni Łutówki to przeważnie jednoroczne  przyrosty.Wg obserwacji,70,do 80 procent owoców zebrano 
=================================
 z pędów  długości  20 - 35 cm.Ponieważ Łutówka ma pokrój rozłożysty,z tendencją do ogołacania się od wewnątrz,dla tego wymaga dość silnego cięcia skracającego te długie pędy.Systematyczne strzyżenie fryzjerskie spowoduje,że w następnych latach,plony się poprawią ,szczególnie wtedy,kiedy oprócz cięcia,zapewni się drzewom dobrą ochronę i nawożenie."

Tyle moje notatki,a teraz..................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz