poniedziałek, 7 marca 2016

A ile razy można siać w tym rowku,groszek?A kilka razy ,jednak za każdym razem zmieniając ziemię  w nim.Można tam np. nasypać kompostu.A co potem,jak dzieci podrosną?Możliwości są dwie:można dosiać trawę w rowku,po idealnym wyrównaniu ziemi ,a można pokusić się i półkole zamienić w koło i zdjąć wewnątrz tego koła całą darninę.Przekopać ,dodać substratu torfowego lub torfu i zrobić z tego klomb z jakimiś ozdobnymi krzewami i odgrodzić od trawnika płotkiem drewnianym,lub z kamieni ,lub plastikowym.I teraz,w zależności,co tam ma rosnąć dodajemy albo substratu torfowego,albo torfu.Substratu,gdy krzewy nie lubiące zakwaszenia,a torfu,gdy są kwasolubne,których jest wiele,choćby różaneczniki,rododendrony,azalie, wrzosy i wrzośce,biorąc pod uwagę ich wysokość tj, w środku posadzić te wyższe,a przy samym brzegu ,te całkiem niziutkie,np wrzosy.Te wrzosy z których nie wszyscy są zadowoleni..............narzekają,"mizernie kwitną".A i owszem,będą mizernie  kwitły jeżeli na przedwiośniu ,TJ .TERAZ,nie zostaną przycięte.Ubiegłoroczne przekwitłe,suche pędy kwiatowe,mają zniknąć.Oj! ja jestem niepoprawna.Zawsze napiszę coś czego wcześniej  nie planowałam,jak te wrzosy.I jeszcze to.W środku mogą być też rośliny użyteczne np.borówki,bardzo kwasolubne , a po brzegach niezmiennie  wrzosy,bo one nie będą konkurowały ani o wodę ani o składniki pokarmowe z innymi roślinami.Rozpisałam się oj rozpisałam.To  może na tym dziś zakończę?

 Jeszcze jednak przed tym....................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz