wtorek, 8 marca 2016

Tak,coś mi się wydaje,ze aktualna pogoda utrzyma się do weekendu i że rozpoczną się pierwsze prace na działkach.Jeżeli chodzi o mnie - jestem za.Będzie można odkryć róże i inne rośliny wymagające okrycia na zimę.Także krzewy hortensji,a właściwie,to same wierzchołki tych krzewów.Okrycia potrzebują pędy na których zawiązały się pąki kwiatowe.To co poniżej okrycia nie wymaga.W tym momencie przypominam.Pisałam o tym niejednokrotnie.TERAZ NIE OBCINAMY,NIE PRZEŚWIETLAMY HORTENSJI.Teraz bowiem jeszcze nie wiadomo  ,.które pędy kwitnąć będą.A tak w ogóle to dobrze by było ciepło i słonecznie,dobrze dla nas.Dla odkrywanych roślin nie.Słońce,zbyt intensywne ,może rośliny poparzyć.Zatem - zasada jest taka.:Odkrywa się w dzień pochmurny,a jeżeli takowy nie jest ,to w okolicach zachodu słońca.I jeszcze przy okazji:Jeżeli hortensje nie kwitną,któryś rok z rzędu ,to przyczyn może być wiele ,np intensywne niepotrzebne prześwietlanie krzewu,ale też zaniedbanie nawożenia,a to są rośliny wybitnie żarłoczne.I już teraz pierwszą porcję nawozu winny dostać.Najlepiej,nawozu specjalistycznego przeznaczonego dla nich właśnie .I jeszcze,za miesiąc i jeszcze za dwa miesiące ,następne nawożenia.Także przyczyną nie zakwitania krzewów może okazać się błahostka.Bo np. rosną w przeciągu...............o ! tego nie tolerują,nie tolerują.

To tak na początek,na początek.Należy też oczyścić zagonki z truskawkami i poziomkami.A jak to zrobić prawidłowo pisałam kilka dni temu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz