niedziela, 15 marca 2015

Moje propozycje na dziś ,to słodki cukrowy groszek.Pisałam o nim już kiedyś,ale ponieważ mam pewne nowe propozycje dotyczące sposobu uprawy,to wracam jeszcze z tym tematem.Najpierw jednak:Proszę pamiętać ,że groszek jest zimnolubny.W odróżnieniu  od fasoli ,może ,a nawet powinien byś siany  jak najwcześniej wiosną,w myśl przysłowia"Kto sieje w marcu,zbiera w garncu ,a kto w maju ten w jaju." tak,tak.Proszę sobie wyobrazić,że wystarczy kilka stopni powyżej zera ,a posiany groszek kiełkuje.Może być to nawet dziś lub jutro.O ! ,a nasiona fasoli zniszczyłaby ta niska temperatura.Dla fasoli winno być co najmniej kilkanaście stopni i to nie tylko powietrza,ale też  gleby.Groszek może sprawiać kłopot,bo potrzebuje podpór.Proponuje połączyć przyjemne z pożytecznym i gdzieś na uboczu postawić dzieciom szałas z kilku,lub kilkunastu  gałęzi,z zachowaniem wejścia do środka.Gałęzie po środku  u góry dobrze związać.W ogóle ,to winno być stabilne.Dzieci bardzo lubią takie kryjówki.Tuż przy gałęziach ,spulchnić ziemię i posiać  wokół groszek.Ułożyć część gałęzi na posianym groszku  by, uniemożliwić zadeptanie roślin i zjedzenie przez ptaki.Groszek da sobie radę i przez gałęzie ,będzie się spinał po szałasie.Pewna 5  latka pokazała mi  wiszący wewnątrz szałasu strączek.O jakaż była radość.To dzięki cioci ,czyli mnie.A przy okazji dziecko będzie wiedziało,że groszek nie bierze się z puszki,tylko z rośliny.A co daje jedzenie groszku?:,białko roślinne,wit.E,K,B1,B2,B6 i C.Ponadto  :sód,potas,magnez,żelazo i SELEN..A ten selen jest antyutleniaczem,leczy serce,wątrobę,płuca i mózg.Odbudowuje  w mózgu komórki.Z resztą jak ja dowiaduje się,że coś jest antyutleniaczem to wiem że nic lepszego nie mogło mnie spotkać.Bo przecież w wyniku mojego funkcjonowanie coś tam w organizmie niszczy się RDZEWIEJE,a tu jest na to lekarstwo ANTYUTLENIACZ,zapobiegający "rdzewieniu".I co ,przekonałam Państwa ,by jeść i uprawiać groszek?N o to na koniec  przypominam,że bardzo wskazana o tej porze będzie wiosenna sałatka  z 1 puszki ,zielonego groszku,3 jaj na twardo i 1 pęczka rzodkiewek z dodatkiem majonezu ,cukru i soli.Oczywiście rozdrobnione co rozdrobnić należy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz