czwartek, 11 lutego 2016

"Żuraw grykę zjadł,bocian w sidła wpadł".Czyż nie tak bywa w życiu, jak w tym przysłowiu?Mam tylko wątpliwości  czy, żurawie jadają grykę?A jeszcze o  tym ptaku to................
"Jak przylecą żurawie,groch siać można prawie." I tu się zgodzę z treścią tego przysłowia,bo w odróżnieniu  od ciepłolubnej fasoli,choć i jedno i drugie warzywo ,to strączkowe ,dla grochu wystarczy temperatura gleby + 5 lub ,6 stopni ,by wykiełkował.Oczywiście na działce warto siać słodki,cukrowy groszek.

A teraz to, co mnie męczy,o czym myślałam  wczoraj i myślę dziś.Zapytał mnie ktoś czy nie powinien opryskać już  swoich drzew owocowych na działce....................bo przecież wiosna.O ! bardzo zmartwiłoby  mnie to pytanie gdyby  ktoś z Państwa  mi je zadał.Gdyby tak  je sformułował  jak ten na szczęście nie czytający moich informacji działkowicz. "Czy już opryskać drzewa na działce"? Napisałam na szczęście,ale nie dla niego,tylko dla  mnie,że skąd ma wiedzieć.Ale Wy Drodzy  Moi Działkowcy wiecie - prawda?

Pomimo mojej pewności,postaram się  teraz ,telegraficznie przypomnieć że:.............

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz