niedziela, 15 maja 2016

A skoro o przesadzaniu mowa,to przypominam,że już niedługo , będzie można przesadzić SZAFIRKI.Bo jest taka zasada,że te rośliny ozdobne,które kwitną wcześnie wiosną można przesadzać,rozsadzać po kwitnieniu,a te które kwitną latem lub jesienią ,wiosną.I choć wydaje nam się,że co tam one.?One i tak będą kwitły i rosły.Owszem - zgadzam się.Tak jest,ale skąd wiemy jak będzie kępa szafirków  wyglądać po przesadzeniu w nowe miejsce i w miejsce nawiezione obornikiem.I tu mi się przypomina taki fakt.W czasach mojej zawodowej pracy [funkcjonariusz pożarnictwa ] na pewnej naradzie tzw. prezydium w skład którego wchodził też dyrektor miejscowego PZU padło pytanie.Czemu,pomimo poważnych dotacji  z PZU  przeznaczonych na prewencję,nadal się pali?.Ot  - i oto pytanie  kierowane do mnie bo to ja odpowiadałam na co i w jakim stopniu dotację wykorzystano.Zamiast odpowiedzieć zadałam pytanie " a czy ktoś z zebranych wie ile byłoby pożarów i jak często się paliło,gdyby nie istniała prewencja,gdyby nie było dotacji?".I tak jest też  z roślinami.Nie wiemy jakby one wyglądały  gdyby je potraktować inaczej,bardziej i o nie szczególnie zadbać ,dowartościować,nakarmić. Gdy tego nie zrobimy , efektu nie zobaczymy.Bo wiecie  - Drodzy moi Czytelnicy  w przyrodzie następują zmiany,przyroda żyje..Moje rady służą temu by wziąć to pod uwagę by nie uważać ,że raz posadzone i spokój z tym,bo to przecież to cebulowe,albo byliny i corocznie same wznowią wegetację.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz