niedziela, 24 lipca 2016

O tej porze,można zauważyć pewne zmiany w wyglądzie liści na drzewach owocowych.W prawdzie - szkodniki o których  pragnę napisać nie muszą wystąpić ,bowiem ich masowe pojawienie i szkody  przez  ich gąsienice powodowane zdarzają się co kilka lat lub jeszcze rzadziej.Może jednak warto wiedzieć,że np. zjedzone całe liście,lub duże ich fragmenty i pozostawione w środku tylko główne nerwy,to sprawa takich szkodników jak:pierścienica nadrzewka,kuprówka rudnica,lub brudnica nieparka.To może być ich dzieło ,które podziwiać można,jak już wspomniałam na drzewach owocowych i krzewach owocowych.Pamiętam jak pewnego roku udało mi się zauważyć na gałązkach śliwy złoża jaj pierścienicy nadrzewki............."..to duży sukces "prześmiewczo  stwierdził mój sąsiad Stefan.I bądź tu dobrą i pokazuj i ucz sąsiadów ,to spotka cie kpina.A właśnie tej wiosny spostrzegłam  na gałązce jakby obrączkę złożona z drobniutkich jajeczek.I wyobraźcie sobie Kochani,że było to coś tak twardego jak beton i także szarego betonowego koloru.Przejrzałam  korony drzew i znalazłam jeszcze kilka takich obrączek,które  zniszczyłam obcinając  wraz z  gałązką.Z dużą przyjemnością  rozbijałam te obrączki kamieniem tak były twarde.Następny sezon i następne niszczenie złoży jaj na przedwiośniu i skończyło się  występowanie tego szkodnika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz