wtorek, 26 lipca 2016

Prawdę mówiąc  - o tym wiedziałam.Nie zdawałam sobie jednak sprawy z wielkości tego zjawiska.Jakże często polecałam Państwu nawożenie najzdrowsze bo nawozem organicznym,nawożenie sproszkowanym obornikiem bydlęcym,mając w pamięci  ten obornik sprzed lat.A jednak to nie ten sam.Ponieważ ,teraz w oborniku bydlęcym spotkać już można jakąś część Tablicy Mendelejewa i także antybiotyki.Bowiem do paszy są one dodawane a i różne inne suplementy.Można by zapytać ,czemu tak jest?Otóż - temu, by chronić zwierzęta od różnych chorób.Niestety - nadmiar tych dodatków wydalany jest z odchodami i w nich ,nawet wysuszonych się znajdują .Ilość tych antybiotyków i innych różnych dodatków w oborniku bydlęcym :to pikuś w porównaniu z obornikiem kurzym tj .Kurzakiem.Hodowcy drobiu ,bowiem pragnąc osiągnąć szybko zamierzony efekt ,tj szybki i zdrowy wzrost zwierząt dodają najprzeróżniejsze suplementy.Bo proszę sobie wyobrazić,że bez nich ten proces przyrastania tkanki mięsnej wydłużyłby się do 9,10 m-cy.Dopiero po tym czasie nadawałyby się do uboju.A teraz ? A teraz po 3 miesiącach,bo kto chce czekać?Zyski najlepsze, to zyski natychmiastowe.W związku z tym ,że Kurzak jest tak "nafaszerowany" ,najrzadziej go polecałam.Bo tego "farszu "w nim jest kilkanaście razy więcej jak w oborniku bydlęcym.Ale także nie polecam do bezpośredniego nawożenia Kurzakiem z tego powodu,że jest on bardzo bogaty w nawóz azotowy .Nawóz który powoduje tylko rozwój,wzrost rośliny [jakiejkolwiek] nie daje ani obfitszego kwitnienia  ,ani wyższego plonowania.O ! - może okazać się przydatny w nawożeniu świeżo posadzonych drzewek owocowych i innych ,także ozdobnych i krzewów.Ale,ale,ale................nigdy,przenigdy,w żadnym przypadku ,w żadnej sytuacji, nie przez bezpośrednie posypywanie suchego   Kurzaka.Z powodu dużej zawartości   nawozu azotowego,który ma właściwości  parzące.Z Kurzaka sporządza się gnojowicę,tj nawóz płynny.Na 1 l. suchego nawozu daje  się 10 l. wody i pozostawia tę mieszankę na dwa tygodnie  w celu ,przefermentowania i "zgubienia" właściwości parzących rośliny.Jednak - do zastosowania,do podlania będzie nadawał się dopiero po rozcieńczeniu.Do 1 litra tego płynnego nawozu  dolewa się około 10  litrów wody.W tym miejscu pragnę poinformować Państwa jak wygląda zagonek na którym posypano sproszkowany nawóz kurzy?To co zobaczyłam to jakby zakradł się jakiś niszczyciel i w jedną noc zniszczył krzaki pomidorów.Z resztą  -osoba  poszkodowana to sugerowała .............."to ta małpa to zrobiła " wskazując na sąsiednią działkę.Jednak ja - zanim  wydałam swoją opinie na ten temat wypytałam ją o wszystko,co wiąże się z uprawą.No - i w wyniku dyskusji i moich dokładnych oględzin wyszło na jaw,że to palące właściwości Kurzaka ,to spowodowały bo był posypany bezpośrednio na zagonek.To ,tak przy okazji,ale w ogóle jest mi smutno z powodu  DALSZEGO ,NASTĘPNEGO  NISZCZENIA ŚRODOWISKA .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz