wtorek, 2 sierpnia 2016

GLORIOZA ROTSZYLDA .Nie cebule ,lecz bulwy tej rośliny sadzi się w maju.Jest PRZEPIĘKNYM PNĄCZEM,bardzo bardzo urokliwym.Dorasta do wysokości 2 m.Jej ojczyzną jest Afryka .Tylko jeden raz udało mi się zobaczyć tę roślinę.Zauroczyć może każdego  .Ja jednak przestrzegam Państwa przed jej uprawą bo jest niezmiernie trudna  i do tego sama roślina bardzo podatna na choroby .Jeżeli jeszcze dodam,że na choroby wirusowe,które to leczyć się nie udaje ,a już amatorom w szczególności ,to tylko pozostaje z niej zrezygnować. Zatem - po co o tym piszę?Piszę po to by nie dać się namówić na jaj hodowle.A czasem ulegamy namowom ,zależy to od siły perswazji .Zwłaszcza jak perswaduje to  ktoś komu zależy na sprzedaży jej..Pewna osoba znająca temat poradziła pewnemu działkowiczowi by posadził  gruszę Faworytkę tj.Klapsę.Ja odradzałam ze względu na podatność na choroby.Ale perswazja tamtej osoby była skuteczniejsza a brzmiała:"czy jest lepsza w smaku od faworytki grusza"?"Nie - oczywiście,że nie ma "odparł działkowicz .Choć ja nie całkiem się z tym zgadzam,ale.................drzewko zostało posadzone.Gdy jednak ,w drugim sezonie także w sierpniu już zgubiło liście porażone chorobami,decyzja zapadła.Zostało wykopane.Tak to często bywa gdy nasze marzenia nie pokrywają się z  rzeczywistością.Moja rola jest je weryfikować.
To może coś także pięknego,także cebulowego lub bulwiastego ,a nie  powodującego zawodu i fiaska w uprawie.?
  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz