poniedziałek, 1 sierpnia 2016

"Wybieraj te najładniejsze,najciekawsze" poleciła mi moja koleżanka.Zapytałam ją zatem ",a kwiaty których cebule nie są ładne."? Ja szczególnie lubię i cieszą mnie te kwitnące wcześnie wiosną,bo zawsze,już zawsze będzie   mi się to kojarzyło z  wiosennymi ,pierwszymi pracami na działce ,takimi,co to nie wiadomo od czego zacząć i "strzelającymi " kolorami pierwszymi kwiatami.I z pierwszą kawą ,zaraz po przyjściu ,a jeszcze dawno,dawno,bardzo dawno  pierwszym papierosem.A swoją drogą, to gdyby nie papierosy,nie byłoby kiedy odpocząć.Nie,nie ,nie namawiam do palenia,bo  to niezdrowe i kłopotliwe na działce.Zawsze przy popielniczce  była kartka o następującej treści " uwaga na pomidory" .Po każdym  wypalonym papierosie dokładnie myłam ręce by z nich nie przenieść na rośliny groźnego wirusa  MOZAIKI TYTONIOWEJ.Choroby wirusowe roślin są nie do wyleczenia przez amatorów ogrodników.Zawirusowane pomidory nadają się tylko do likwidacji.A czemu akurat pomidory? a temu,że i tytoń i pomidor  należą do jednej grupy :psiankowatych i papryka jeszcze i ziemniak i miechunka rozdęta.Jedna grupa ,to te same choroby i szkodniki.ale o czym to miało być?O pewnej roślinie cebulowej ................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz