piątek, 17 czerwca 2016

A z tymi ogórkami to było tak:Widzę ,że mają plamy na liściach ,że są to plamy powodowane przez KANCIASTĄ PLAMISTOŚĆ.Jednak mój rozmówca widzi co innego.On widzi niekształtne beczułkowate owoce tych ogórków."No i niech pani  spojrzy jakie brzydkie one są  ,te owoce"?  -  Owszem widzę."A czy pan widzi  jakie brzydkie są ich liście?".I co z tego- ?"odparł zainteresowany."A to z tego,,że tylko u ludzi tak jest,że garbaty ojciec ma prostego syna , u roślin niestety  nie.Koślawe liście ,plamiaste ,pożółkłe.....................to kto ma pracować na owoce ogórka,na plon?
Na koniec jeszcze okazało się ,ze odmiana ,którą wybrał jest najbardziej podatna na choroby,jak żadna inna................to Polan ,F1. bo pani w sklepie powiedziała,że bardzo obficie plonuje.I to nawet jest prawda,ale ta odmiana w zamian za obfite plonowanie wymaga kilku oprysków.To odmiana  jest dla plantatorów,nie amatorów.Opuszczając działkę poleciłam w roku następnym zmienić odmianę ogórków na ŚREMSKIEGO lub ŚREMIANINA  i poleciłam także wycięcie sekatorem wszystkich gałązek na jego iglakach na których są guzowate wyrośla i coś mi się zdaje,że to bardziej do niego dotrze jak oprysk...............niechby zatem choć to.
Czekam na telefon od niego i nie wiem,czy to,że jeszcze nie dzwoni oznacza ,że wszystko jest zdrowe i ogórki i iglaki,czy może wprost przeciwnie.

Ale przecież, ja jestem też winna Państwu informację na temat właściwości zdrowotnych owoców i warzyw a tymczasem wdałam się w to co powyżej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz